Ramowy program studiów

Ramowy program studiów

SEMESTR I

  • Psychologiczna diagnostyka kliniczna
  • Etyczne problemy związane z diagnostyką psychologiczną
  • Kompleksowy model diagnozy przyczyn trudności szkolnych; kryteria diagnostyczne
  • Diagnoza rozwoju małego dziecka w warunkach poradni psychologiczno-pedagogicznej – przegląd narzędzi diagnostycznych
  • Diagnoza dziecka w kontekście gotowości szkolnej oraz ryzyka specyficznych trudności w nauce
  • Diagnoza specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu w poradnictwie psychologiczno-pedagogicznym
  • Diagnoza rozwoju kompetencji matematycznych w szkole i poradni psychologiczno-pedagogicznej
  • Współwystępowanie zaburzeń rozwój i zachowania
  • Diagnoza nadpobudliwości psychoruchowej
  • Funkcjonalna psychologiczna diagnoza w poradnictwie psychologiczno-pedagogicznym
  • Diagnoza systemu rodzinnego
  • Zaburzenia rozwoju mowy – diagnostyka
  • Całościowe zaburzenia rozwoju – diagnostyka
  • Funkcjonalne opiniowanie psychologiczne w świetle obowiązujących przepisów
  • Diagnoza rozwoju małego dziecka 0-3 lat
SEMESTR II

  • Prowadzenie i formułowanie psychologicznej diagnozy klinicznej
  • MMPI-2 jako narzędzie klinicznej diagnozy psychologiczne
  • Diagnostyka uzależnień
  • Diagnostyka zaburzeń osobowości
  • Metody projekcyjne w diagnostyce psychologicznej
  • Narzędzia diagnostyki psychologicznej w psychologii zdrowia

SEMESTR III

  • Proces diagnostyczny w neuropsychologii klinicznej
  • Diagnoza zaburzeń emocjonalno-osobowościowych u osób z uszkodzeniem mózgu
  • Neuropsychologiczna diagnostyka różnicowa zespołów otępiennych
  • Diagnostyka neuropsychologiczna w neurologii i psychiatrii
  • Wybrane problemy neuropsychologii medycznej – diagnostyka zaburzeń behawioralnych w chorobach somatycznych
  • Diagnostyka neuropsychologiczna dzieci
  • Seminarium dyplomowe